Verkoop

Een huis verkopen doet u waarschijnlijk niet iedere dag. Dat is een spannende aangelegenheid waarbij meer komt kijken dan u denkt.
Niet alleen het bepalen van een reële waarde van uw woning is heel belangrijk, maar ook het bepalen van de juiste verkoopstrategie is hierbij een belangrijk punt. De makelaars van Aarnoutse Makelaardij zorgen ervoor dat alle juridische aspecten worden meegenomen en zorgvuldig worden vastgelegd en nemen u daardoor al het werk voor u uit handen.

In het eerste kennismakingsgesprek bespreken wij uw wensen/eisen en stellen samen met u een compleet verkoopplan op. Daar nemen wij uitgebreid de tijd voor. Alles gebeurt stap voor stap, op uw tempo en in samenspraak met elkaar.

Staat uw woning eenmaal bij Aarnoutse Makelaardij in verkoop dan zal professioneel gezocht worden naar een goede koper. Een actief advertentiebeleid, ook buiten de regio, en directe plaatsing op Funda, andere diverse internetsites en Social Media zorgt ervoor dat uw woning onder de aandacht wordt gebracht van zoveel mogelijk gegadigden.  Daarnaast is ook een te koop bord, in een frisse kleurstelling, een uitstekende mogelijkheid om aan een ieder kenbaar te maken dat uw woning te koop staat.
 
Kortom zullen wij de volgende stappen voor u verzorgen:
  • Profesionele waardebepaling van uw woning;
  • Een fotoreportage door een professioneel fotograaf;
  • Opmaak 2D en 3D plattegronden
  • Opmaak verkooptekst en brochure van uw woning
  • Presentatie van uw woning op Funda en andere internetwebsites;
  • Promotie van uw woning op Facebook en Instagram;
  • Plaatsing van een te koop bord (indien dit gewenst is);
  • Verzorgen van de bezichtigingen in uw woning met geïnteresseerden;
  • Het voeren van de onderhandelingen met de potentiële koper(s);
  • Opstellen van de koopovereenkomst en het ondertekenen hiervan;
  • Begeleiding van de eindinspectie en de overdracht bij de notaris.
  Een aantal voordelen van Aarnoutse Makelaardij:
  • Persoonlijke dienstverlening en begeleiding;
  • Al onze makelaars hebben veel ervaring en kennis van de woningmarkt in de Drechtsteden;
  • Kantoor met korte lijnen en een vast contactpersoon, zodat u niet steeds andere mensen ziet of spreekt;
  • Enthousiast en professioneel team;
  • Lid van Vastgoedpro;
  • Een aantrekkelijk en duidelijk tarief: geen dure of onduidelijke pakketten;
  • Ruime kantoortijden: ’s avonds en op zaterdags op afspraak.
Aarzelt u vooral niet en neem contact met ons op, wij komen graag langs voor een gratis vrijblijvend gesprek!

Aankoop

Een huis aankopen doet u waarschijnlijk niet iedere dag. Zeker in deze tijd kan het behoorlijk lastig zijn. Met een aankoopmakelaar staat u als koper een stuk sterker en profiteert u van onze kennis van de markt, doortastendheid en ervaringen. 

Kortom zullen wij de volgende stappen voor u verzorgen:
  • Kennismakingsgesprek op kantoor waar wij uw wensen doornemen;
  • Wij gaan mee met de bezichtiging(en) en bekijken nauwkeurig de woning;
  • Na de bezichtiging zullen wij evalueren over de woning en de vervolgstappen bespreken;
  • Wij bestuderen en controleren voor u het bestemmingsplan en de door de verkoper beschikbaar gestelde stukken;
  • Vaststellen van de waarde van de woning;
  • Onderhandeling opstarten / een eindvoorstel overbrengen aan de verkopend makelaar;
  • Controleren van de koopovereenkomst;
  • Begeleiding bij de eindinspectie en de overdracht bij de notaris.
Aarzelt u vooral niet en neem contact met ons op, wij bespreken graag wat wij voor u kunnen betekenen in de zoektocht naar uw nieuwe woning!

Taxaties

Zowel bij een aan- als verkoop van een woning, wil de bank graag weten wat de waarde van de woning is. De bank vraagt dan om een taxatierapport (NWWI gevalideerd) dat is opgemaakt door een gecertificeerde taxateur welke is ingeschreven bij de Stichting VastgoedCert, kamer Wonen/MKB.

Ook als u uw huidige hypotheek gaat oversluiten is er een taxatierapport nodig van uw huidige woning. Bij een voorgenomen verbouwing kunnen wij rekening houden met een eventuele waardestijging en de waarde vaststellen na verbouwing.

Aarnoutse Makelaardij voldoet aan al deze eisen. Mede door onze jaren ervaring in onze beide werkgebieden (Drechtsteden en West-Brabant) kunnen wij een betrouwbaar rapport voor u samenstellen. Ook mogen wij taxeren voor de Nationale Hypotheek Garantie en zijn wij aangesloten bij het NWWI. De kosten van een taxatie benodigd voor een hypotheekaanvraag zijn scherp, en bovendien fiscaal aftrekbaar voor uw aangifte inkomstenbelasting.

Zorgvuldigheid in combinatie met snelheid staan bij ons hoog in het vaandel. Ons streven is dan ook om uw taxatierapport zo snel mogelijk na de opname van de woning aan u te versturen.

Heeft u een taxatie nodig? Vul dan onderstaand formulier in en wij pakken uw taxatie direct op.